Sådan designer man en sport-hjemmeside

Sport er sjovt og det er en hobby for mange, men det er også en forretning for mange og derfor er det vigtigt at alle sportsbegivenheder, atleter, klubber og andre projekter, som har noget at gøre med sport, har en imponerende hjemmeside. Det handler om at skabe en simpel hjemmeside med det rette indhold, både når det kommer til tekst og design på din nye sport-hjemmeside.

Tjek hvordan de andre hjemmesider gør det

Hvis du starter helt fra bunden af, så er det en god ide at få noget inspiration fra andre sider i denne samme sektor. Sport er et vidt begreb og derfor kan der være stor forskel på hvordan en hjemmeside for en lokal fodboldklub ser ud, hvis man sammenligner den med en side med betting bonusser som fx en Unibet bonuskode.

Brug masser af farver

Det er vigtigt at få inspiration fra andre sider, men det er også en god ide at tjekke de seneste trends, så du måske kan komme dine kommende konkurrenter i forkøbet, når det kommer til design af en sport-hjemmeside.

I løbet af det sidste år har der været en udvikling i mere eventyrlige farver som fx gul, lilla og blå. Dette er et skridt i den direkte modsatte retning end den minimalistiske sorte, hvide og grå stil, som vi kender i Skandinavien.

Dette kan blandt andet have noget at gøre med at det handler om at fange de besøgendes opmærksomhed inden at det er for sent. Et glimrende eksempel på dette er DesignStudio’s arbejde på rebranding af verdens måske mest populære fodboldliga, nemlig Premier League. Her har DesignStudio haft fat i den rette ende, hvilket de blandt andet har bevist ved at hive prisen hjem for “Brand Impact” i sport sektoren i 2017.

Der er dog en undtagelse og det er fitness-sektoren. Af en eller anden årsag, så har de fleste træningscentre en grå baggrund på sin hjemmeside. Dette kan måske være fordi at mange tænker på hårdt arbejde, når de ser den grå farve. Det kan også være fordi at træningsudstyr ser bedre ud på en grå baggrund. Lige meget hvad, så er dette et glimrende eksempel på at det er vigtigt at tjekke din sektor, når det kommer til design af en sport-hjemmeside.

Det vigtigste kan være mobilen

Kig rundt omkring når du fx sidder i toget eller endda går på gaden. Nogle gange kan det være lidt skræmmende at tænke over hvor meget vi benytter vores smartphones i det 21 århundrede og der er tale om rigtig mange timer.

I 2017 skete det som mange havde ventet på, nemlig at folk bruger mere tid på at surfe på mobilen end de gør på computeren. Derfor er det utroligt vigtigt at du optimerer sport-hjemmeside med et mobilvenligt design.

 

Husk at opdatere siden

Lige meget om der er tale om en lilleput klub i Herning eller en af de største håndboldklubber i Danmark, så er det utroligt vigtigt at opdatere hjemmesiden konstant med de seneste nyheder.

Der er mange som begår den fejl at skabe en hjemmeside og så går der længe imellem at de opdaterer siden med kampresultaterne fra den seneste weekend eller de nye ansigter i klubben.

Nøglen til succes kan ofte være at have en specifik kalender over hvornår du sidst har lagt noget op, både på din hjemmeside men også på de sociale medier. Ved at variere mellem at lægge artikler, billeder, videoer og andre sjove ting op på din hjemmeside og fx Facebook, Instagram eller Twitter, kan du sørge for at vedligeholde dine besøgendes opmærksomhed og sørge for at de vender tilbage på hyppigere vis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *