Hvis dit firma skal have et nyt logo, så er det en god ide at vælge en professionel logodesigner. Du kan bruge den følgende liste, som tjekliste, når du er på jagt efter en god designer. Hvis han eller hun lever op til alle seks punkter, så er det højst sandsynligt et godt valg. Punkterne bliver gennemgået længere nede i teksten.
1. Bevist succes
2. Masser af erfaring
3. Positive anmeldelser
4. Grundigt arbejde
5. Stiller de rette spørgsmål
6. God kundeservice
En succesrig portefølje
Tidligere projekter vil give dig en god ide af hans/hendes færdigheder, som en designer. Hvis han kan vise dig en stærk portefølje, så er du mere sikker på garanti på høj kvalitet.
Andre anbefaler designeren
I dag søger vi også de bedste referencer. Tjek steder som Facebook og Trustpilot for anmeldelser af tidligere kunder. Det er en god ide at tjekke om disse anmeldelser er reelle. Derfor kan du for eksempel kontakte dem på LinkedIn hvor du måske kan finde flere anmeldelser af din potentielle logo designer.
Godt arbejde tager tid
Hvis det er en seriøs designer, så tager det tid og det koster penge. Selvom mange godt kan lide at spare, så er dit firmalogo ikke det sted hvor du skal spare. Derfor skal du holde øje med advarselstegn. De bedste designere tilbyder ikke en lav pris på 50 kroner og arbejdet bør eller ikke tage mindre end 48 timer.
De stiller gode spørgsmål
Det gælder blandt andet fordi de bedste designere tager tid til at stille de rette spørgsmål til at få en god ide af hvad dit nye logo skal repræsentere. En logodesigner bør spørge dig ind til din målgruppe, mission, vision og firmaets historie. Dette beviser at de er professionelle og at de går op i den mindste detalje samt at de er til at stole på.
Perfekt kundeservice
Gode kommunikationsevner og håndtering af tid går hånd i hånd med god kundeservice. Stol på din mavefornemmelse, når du skal vælge designer. Bliver der svaret hurtigt på dine opkald eller e-mails? God kundeservice er vigtig fra første kontakt til projektet er klart.